The One & The Only

The One & The Only
smile

Isnin, 25 Julai 2016

O RASULULLAH

Miss Your Prophet? Let's listen to this... (O RASULULLAH)


Asslamualaikum w.b.t.,


Today's post is about him, who left we long time ago. How long already? 1400 years ago he leaves us with two treasures; al-Quran and his sunnah. In hope that we will not stray away from the right path that he already create for us. So, to remember him, I always hear this song and always praying to Allah and ask HIM to let me seeing him after I die.

This song is originally sung in Malay language, but for the purpose is to let people feels what I feels when I playing this song, I will gives translation in this post. So please enjoy this song until you feel content with it.


Original song sung by Raihan, Malaysia's nasyid group. Then being improvise and being sung by Raihan, Hijjaz, Nowseeheart, UNIC, Devotees, Mestica, Amrain, Saujana, Mirwana, Inteam, ITO Lara, Wildan, Fitri Haris, AlFarabi Band, Caliph, Fine, Izzat Mahadi, Nazrey Johani, Dzil Afnan, Suhaimi, Mizie Kamis, Fareast, Hufaz.

Original song that sung by Raihan alone:


Improvise version:

 *All the rights are belong to Youtube.com
So these are the lyrics: in Malay;

YA RASULULLAH

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat ku tatap wajahmu
'Kan pasti mengalir air mataku
Karena pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Tak pernah ku tatap wajahmu
Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Kami rindu padamu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya Tuhan saja yang tahu

Ku tahu cintamu kepada ummat
Umati umati
Ku tahu bimbangnya kau tentang kami
Syafa'atkan kami

Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Kurniakanlah syafa'atmu 

and English;

O RASULULLAH

How wonderful life would be
If I could look upon your face
My tears will surely flow
From the glow of your calmness

How wonderful life would be
If I could kiss your hand
May blessings flow within me
To walk in your footsteps

O Rasulullah, O Habiballah
Never have I seen your face
O Rasulullah, O Habiballah
We miss you

Allahumma solli ‘ala Muhammad
Ya rabbi solli ‘alaihiwassalim
Allahumma solli ‘ala Muhammad
Ya rabbi solli ‘alaihiwassalim

How wonderful life would be
If I could embrace you
No words can I say
For only God alone knows

O Rasulullah, O Habiballah
Never have I seen your face
O Rasulullah, O Habiballah
We miss you

I know your love for ummah
Ummati… ummati…
I know of your concern upon us
Grace us with syafa’ah

How wonderful life would be
If I could look upon your face
My tears will surely flow
From the glow of your calmness

O Rasulullah, O Habiballah
Never have I seen your face
O Rasulullah, O Habiballah
We miss you

O Rasulullah, O Habiballah
Embrace us as your ummat
O Rasulullah, O Habiballah
Grace us with syafa’ah

Allahumma solli ‘ala Muhammad
Ya rabbi solli ‘alaihiwassalim
Allahumma solli ‘ala Muhammad
Ya rabbi solli ‘alaihiwassalim
Allahumma solli ‘ala Muhammad

Ya rabbi solli ‘alaihiwassalim


I really hope that  you guys can enjoying it.

Ahad, 5 Jun 2016

Solat Sunat Tarawih

Assalamualaikum w.b.t,

SELAMAT DATANG YA RAMADHAN!


SEMOGA SELAMAT MENGEJAR KEBERKATAN RAMADHAN!!!

Pada entry pada kali ini, saya ingin berkongsi bengenai 'BAGAIMANA HENDAK MELAKSANAKAN SOLAT SUNAT TARAWIH'. Ini kerana Ramadhan bakal menjenguk kita pada hari esok atau lusa. So, jangan lupa untuk menunggu 'atuk' pemegang Cop Mohor Diraja, okey? (Hihihi...rindu lak ngan atuk tu). Topik kali ini macam topik biasakan? Tetapi pada saya tidak, kerana kekadang, siapa yang pergi ke masjid atau surau itu tidak pasti apa yang perlu dibacakan. Atau kepada yang baru mula nak mengerjakannya pun memerlukan bamtuan ini bukan?Jadi, apa kata kita sesama kongsi pengetahuan ini.


Apakah itu SOLAT SUNAT TARAWIH?

Solat Sunat Tarawih adalah solat selepas waktu Isyak di dalam bulan Ramadhan.

Solat ini dihukumkan sebagai sunat Muakkad, yang boleh dilakukan sendiri atau berjemaah. Solat Sunat Tarawih mempunyai 20 rakaat dengan 10 kali salam. Ianya lebih afdal dijalankan secara berjemaah.

* Niat solat sunat bagi yang melakukannya secara bersendirian,
Dengan lafaz niat "Usolli sunnatat taraawihi rak'ataini lillaahi ta'ala" yang diterjemahkan sebagai 'Sahaja aku solat sunat Tarawih dua rakaat kerana Allah Ta'ala'.

*Niat solat sunat bagi yang melakukannya secara berjemaah.
Dengan lafaz niat "Usolli sunnatat taraawihi rak'ataini makmuman lillaahi ta'ala" yang bermaksud 'Sahaja aku solat sunat Tarawih dua rakaat makmum kerana Allah Ta'ala'.

Surah al-Fatihah akan dibaca untuk kesemua rakaat smbil ditemani dengan mana-mana surah yang dikendaki oleh si pelaku, namun begitu, amat dianjurkan untuk membaca atau diutamakan surah al-Ikhlas.

Buat masa ini, ini sahaja yang saya sempat kongsikan.

Selain itu, saya ingin memohon maaf andai ada yang terasa hati atau tersinggung dengan saya secara saya sedar atau tidak, saya dengan ini merendahkan diri saya untuk memohon maaf. Kepada yang berkenaan, yang memberi hutang kepada saya, ingatkan saya kembali agar saya boleh melunaskannya.

Sekian terima kasih dan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK.

Isnin, 23 Mei 2016

I'M WORTH A LOT

Assalamualaikum w.b.t,

Hampir setahun saya tidak update blog BLOGGERYANGKEBOSANAN ini. Maaf kepada yang menanti update blog ini.

Pada entry pada kali ini saya mahu berbicara mengenai tajuk ini, 'I'M WORTH A LOT'. Kisah ini saya ambil dari Facebook. Pada saya, kisah ini betul-betul menggambarkan kehidupan wanita pada zaman ini. berikut merupakan petikan yang saya ambil:

In a brief conversation, a man asked a woman he was pursuing the question: 'What kind of man are you looking for?'
She sat quietly for a moment before looking him in the eye and asking, 'Do you really want to know?' 

Reluctantly, he said, 'Yes.'
She began to expound, 'As a woman in this day & age, I am in a position to ask a man what can you do for me that I can't do for myself? I pay my own bills. I take care of my household without the help of any man... or woman for that matter. I am in the position to ask, 'What can you bring to the table?' 

The man looked at her. Clearly he thought that she was referring to money.

She quickly corrected his thought & stated, 'I am not referring to money. I need something more. I need a man who is striving for excellence in every aspect of life’.
He sat back in his chair, folded his arms, & asked her to explain. 


She said, 'I need someone who is striving for excellence mentally because I need conversation & mental stimulation. I don't need a simple-minded man. I need someone who is striving for excellence spiritually because I don't need to be unequally yoked...believers mixed with unbelievers is a recipe for disaster. I need a man who is striving for excellence financially because I don't need a financial burden. I need someone who is sensitive enough to understand what I go through as a woman, but strong enough to keep me grounded. I need someone who has integrity in dealing with relationships. Lies and game-playing are not my idea of a strong man. I need a man who is family-oriented. One who can be the leader, priest and provider to the lives entrusted to him by God.
I need someone whom I can respect. In order to be submissive, I must respect him. I cannot be submissive to a man who isn't taking care of his business. I have no problem being submissive...he just has to be worthy.
And by the way, I am not looking for him...He will find me. He will recognize himself in me. He may not be able to explain the connection, but he will always be drawn to me. God made woman to be a help-mate for man. I can't help a man if he can't help himself ’.
When she finished her spiel, she looked at him. He sat there with a puzzled look on his face. He said, 'You are asking a lot’. 


She replied, "I'm worth a lot".
Send this to every woman who's worth a lot.... and every man who has the brains to understand!!

Well, this is the truth for women for these ages.
Kepada lelaki yang menpunyai wanita disisi anda, yang meletakkan beban dibahunya di bahu kamu, TOLONG hargai mereka. MENGAPA? Kerana disaat mereka melakukan perkara yang mana selama ini kamu lakukan untuk mereka, ia BERMAKNA anda tidak lagi BERHARGA dimata mereka.
Kepada para wanita, jika anda mempunyai lelaki yang mempunyai nilai yang tinggi dimata anda, jika tidak dapat menyerahkan sepenuhnya beban anda, lepaskanlah perlahan-lahan kepada dia. Bincang sebaiknya denngan tunggak anda itu. Bagaimanakah hendak melepaskan beban anda.
Didalam perkahwinan, CINTA itu TIDAK PENTING. Yang PENTING adalah KASIH SAYANG, HORMAT-MENGHORMATI, KESETIAAN dan KEJUJURAN.
Mengapa saya mengatakan cinta itu tidak penting? Kerana cinta itu MUDAH HILANG, hanya kasih-sayang yang kekal. HOWEVER, LOVE TOWARDS YOUR LORD/GOD ARE MORE IMPORTANT TO MAINTAIN YOUR RELATIONSHIP.

Bukan saya mahu menyokong pihak wanita sahaja, tetapi ini yang dialami oleh ibu saya dan kini diwarisi oleh anak-anaknya, dimana kami dilatih untuk hidup tanpa LELAKI disisi. Dan kami diajar untuk BANKIT dan MULA SEMULA jika kami kehilangan lelaki didalam hidup kami. Dan YA, kami mampu melakukannya kini. Dan ini bermakna untuk masa akan datang, KEBERGANTUNGAN dengan lelaki adalah sangat-sangat berkurangan.

Dari petikan yang diatas membuatkan saya terfikir semula apa yang wanita pada masakini mampu buat tanpa lelaki.

Alluhu'alam.


I'M WORTH A LOT

Assalamualaikum w.b.t,

Hampir setahun saya tidak update blog BLOGGERYANGKEBOSANAN ini. Maaf kepada yang menanti update blog ini.

Pada entry pada kali ini saya mahu berbicara mengenai tajuk ini, 'I'M WORTH A LOT'. Kisah ini saya ambil dari Facebook. Pada saya, kisah ini betul-betul menggambarkan kehidupan wanita pada zaman ini. berikut merupakan petikan yang saya ambil:

In a brief conversation, a man asked a woman he was pursuing the question: 'What kind of man are you looking for?'
She sat quietly for a moment before looking him in the eye and asking, 'Do you really want to know?' 

Reluctantly, he said, 'Yes.'
She began to expound, 'As a woman in this day & age, I am in a position to ask a man what can you do for me that I can't do for myself? I pay my own bills. I take care of my household without the help of any man... or woman for that matter. I am in the position to ask, 'What can you bring to the table?' 

The man looked at her. Clearly he thought that she was referring to money.

She quickly corrected his thought & stated, 'I am not referring to money. I need something more. I need a man who is striving for excellence in every aspect of life’.
He sat back in his chair, folded his arms, & asked her to explain. 


She said, 'I need someone who is striving for excellence mentally because I need conversation & mental stimulation. I don't need a simple-minded man. I need someone who is striving for excellence spiritually because I don't need to be unequally yoked...believers mixed with unbelievers is a recipe for disaster. I need a man who is striving for excellence financially because I don't need a financial burden. I need someone who is sensitive enough to understand what I go through as a woman, but strong enough to keep me grounded. I need someone who has integrity in dealing with relationships. Lies and game-playing are not my idea of a strong man. I need a man who is family-oriented. One who can be the leader, priest and provider to the lives entrusted to him by God.
I need someone whom I can respect. In order to be submissive, I must respect him. I cannot be submissive to a man who isn't taking care of his business. I have no problem being submissive...he just has to be worthy.
And by the way, I am not looking for him...He will find me. He will recognize himself in me. He may not be able to explain the connection, but he will always be drawn to me. God made woman to be a help-mate for man. I can't help a man if he can't help himself ’.
When she finished her spiel, she looked at him. He sat there with a puzzled look on his face. He said, 'You are asking a lot’. 


She replied, "I'm worth a lot".
Send this to every woman who's worth a lot.... and every man who has the brains to understand!!

Well, this is the truth for women for these ages.
Kepada lelaki yang menpunyai wanita disisi anda, yang meletakkan beban dibahunya di bahu kamu, TOLONG hargai mereka. MENGAPA? Kerana disaat mereka melakukan perkara yang mana selama ini kamu lakukan untuk mereka, ia BERMAKNA anda tidak lagi BERHARGA dimata mereka.
Kepada para wanita, jika anda mempunyai lelaki yang mempunyai nilai yang tinggi dimata anda, jika tidak dapat menyerahkan sepenuhnya beban anda, lepaskanlah perlahan-lahan kepada dia. Bincang sebaiknya denngan tunggak anda itu. Bagaimanakah hendak melepaskan beban anda.
Didalam perkahwinan, CINTA itu TIDAK PENTING. Yang PENTING adalah KASIH SAYANG, HORMAT-MENGHORMATI, KESETIAAN dan KEJUJURAN.
Mengapa saya mengatakan cinta itu tidak penting? Kerana cinta itu MUDAH HILANG, hanya kasih-sayang yang kekal. HOWEVER, LOVE TOWARDS YOUR LORD/GOD ARE MORE IMPORTANT TO MAINTAIN YOUR RELATIONSHIP.

Bukan saya mahu menyokong pihak wanita sahaja, tetapi ini yang dialami oleh ibu saya dan kini diwarisi oleh anak-anaknya, dimana kami dilatih untuk hidup tanpa LELAKI disisi. Dan kami diajar untuk BANKIT dan MULA SEMULA jika kami kehilangan lelaki didalam hidup kami. Dan YA, kami mampu melakukannya kini. Dan ini bermakna untuk masa akan datang, KEBERGANTUNGAN dengan lelaki adalah sangat-sangat berkurangan.

Dari petikan yang diatas membuatkan saya terfikir semula apa yang wanita pada masakini mampu buat tanpa lelaki.

Alluhu'alam.


Rabu, 3 Jun 2015

HARAPAN RAMADHAN....

Assalamualaikum w.b.t,

hurmm....untuk post kali ini saya hanya ingin berkongsi lirik lagu yang sentiasa berdendang, berkumandang dihati dan fikiran saya selama 3-4 bulan ini...Pada saya lagu ini membawa makna yang amat besar sekali kerana lirik dia yang amat mendalam dan menyentuh hati saya. Lagu ini berjudul HARAPAN RAMADHAN yang diperdendangkan olh kumpulan nasyid RAIHAN feat. MAN BHAI....jom kita dengar dan hayati lirik lagu ini...

https://www.youtube.com/watch?v=RaeS-DDl6Qw

Lirik Lagu Harapan Ramadhan – Raihan ft Man Bai
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat ku lalui
Dengan sempurna
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah
Dengan rahmatMu oh Tuhanku
Ku tempuh jua

KAU ADALAH BUNGA

Wahai bunga,
Jangan layu,
Jangan patah,
Jangan rebah.

Wahai bunga,
Dulu kau berputik,
Kemuadian kau layu,
Tapi kau gagahkan diri,
Tumbuh segar kembali.

Namun begitu,
Kau layu dan tercemar oleh dunia ni,
Namun kau bangkit kembali,
Melawan dengan semangat yang jati.

Tapi kini kau kembali diduga!

Aku tunggu,
Aku perhati,
Aku teliti.

Bunga,
Aku ada disisi kau,
Untuk memimpin kau.
Aku dibelakang kau,
Untuk menyokong kau.

Duhai bunga,
Keluarkanlah durimu,
Demi melindungi dirimu.

Jangan pernah kau berpaling dari takdir kau,
Walaupun sekejam mana,
Walau seteruk mana,
Walau sebeban mana pun ujian kau.

Aku pasti,
Aku percaya,
Dan aku yakin,
Yakin yang kau mampu wahai bunga yang berharga.


-NA-

Fidyah

Assalamualaikum w.b.t, 
Didalam post saya pada kali ini adalah untuk menyentuh mengenai FIDYAH. Ini adalah penting sebagai umat Islam untuk memahami apa itu FIDYAH yang sebenarnya. Post ini hanyalah menyentuh sedikit sahaja mengenai FIDYAH yang perlu kita ambil tahu. Ini yang dikongsikan oleh MAJLIS AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN.
APA ITU FIDYAH?
Fidyah merupakan bayaran denda yang dikenakan kepada seseorang yang tidak dapat mengganti puasanya di bulan Ramadhan pada sesuatu tahun sehinggalah tibanya bulan Ramadhan tahun berikutnya.

APAKAH HUKUM FIDYAH?
Hukum membayar fidyah adalah WAJIB . Dengan membayar fidyah tidak bermaksud mereka tidak perlu lagi menggantikan puasanya kerana puasa tersebut tetap wajib digantikan mengikut bilangan hari yang telah ditinggalkannya.
Hukum membayar fidyah adalah wajib. Ia wajib disempurnakan mengikut bilangan hari yang ditinggalkan. Ia juga menjadi satu tanggungan (hutang) kepada Allah SWT sekiranya tidak dilaksanakan.

Prosedur Membayar Fidyah di MAIWP
Bagi pembayaran melalui Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP), hasil bayaran fidyah akan dimasukkan ke dalam akaun Amanah Fidyah dan Kaffarah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan sebelum urusan pengagihan kepada fakir miskin dalam bentuk beras dan bekalan makanan dilaksanakan.
Perkiraan dan bayaran fidyah boleh dibuat di Baitulmal Bangunan Daruzzakah secara tunai atau melalui cek/pos berdaftar atas nama MAJLIS AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN
Kadar bayaran fidyah berubah mengikut harga yang ditetapkan oleh pemerintah di sesuatu tempat. Pengiraan kadar fidyah berdasarkan kadar harga beras (makanan asasi penduduk). Beras fidyah tersebut hendaklah diagihkan kepada fakir atau miskin.

P/S: mengikut juga peraturan atau prosedur JABATAN AGAMA ISLAM dikawasan masing-masing.
Sebab-sebab Dikenakan Fidyah:
1. Uzur menunaikan puasa wajib
Terdiri daripada golongan yang menghidapi sakit kuat dan tidak mempunyai harapan untuk sembuh, atau golongan tua yang tidak mampu berpuasa atau kedua-duanya sekali.
2. Perempuan hamil
Dengan syarat dibimbangi akan keselamatan ke atas bayi yang dikandungnya seperti dikhuatiri berlaku keguguran. Golongan ini dikenakan membayar fidyah dan juga menggantikan (qada’) puasa yang ditinggalkan.
3. Ibu yang menyusukan Anak
Dengan syarat ibu yang merasa bimbang akan memudharatkan bayi yang disusuinya seperti kurang air susu atau menjejaskan kesihatan bayinya itu. Maka baginya menggantikan puasa yang ditinggalkan serta membayar fidyah.
4. Orang yang telah meninggal dunia
Hutang puasa bagi mereka yang telah meninggal dunia hendaklah disempurnakan bayaran fidyahnya oleh waris-warisnya mengikut bilangan hari yang ditinggalkan sebelum pembahagian pusaka dibuat.
5. Melambatkan Ganti Puasa (Qada’)
Mereka yang melambatkan ganti puasanya hingga telah melangkah tahun yang berikutnya (bulan Ramadhan), dikenakan denda membayar fidyah dan juga wajib menggantikan (qada’) puasa yang ditinggalkan. Bayaran fidyah akan berganda mengikut jumlah tahun-tahun yang ditinggalkan.
Taksiran Fidyah
(Hari yang ditinggalkan) X (Tahun gandaan) X (1 Cupak) = FIDYAH
Kadar Bayaran Fidyah
Kadar bayaran fidyah bagi satu hari puasa yang ditinggalkan ialah satu cupak beras yang boleh dibuat zakat fitrah (1/4 gantang Baghdad).
Dalam bentuk nilaian, berdasarkan kepada kadar yang ditetapkan oleh Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan, secupak beras bersamaan dengan 567.5 gram dinilai dengan kadar RM1.75.
Contoh:
Jika seseorang meninggalkan puasa selama 3 hari dan tidak menggantikan puasanya sehingga 3 kali bulan Ramadhan, maka kadar fidyahnya ialah:
RM1.80 (1 cupak) X 3 hari X 3 tahun = RM16.20

Jadi kepada yang belum membayar atau mengganti puasa tu, jom ambil peluang yang tinggal untuk menggantikannya. tetapi anda perlu ingat juga...hari terakhir Syaaban itu adalah hari HARAM berpuasa. ok???? (-;
So kepada yang sedang melatih diri untuk Ramadhan tahun ini, TAHNIAH dan semoga berkekalanlah hendaknya dalam ibadah kita....amiinn....
Sumber : Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan www.maiwp. gov. my

Jumaat, 24 April 2015

Pabila REJAB diSISI....HATI semakin BERDEBAR...

Assalamualaikum w.b.t,

Semoga pembaca blog ini sentiasa didalam keredhaan Ilahi. Amin...amin...amin...

Hari ini merupakan 24 April 2015 bersamaan 5 Rejab, 1436.  Ya Allah, sungguh pantas masa berlalu...kini bertemu kembali dengan Rejab. Hati ini tidak sabar untuk bertemu dengan Syaaban dan kemudiannya bersama-sama dengan Ramadhan.

Kepada pembaca yang telah membaca blog ini sebelum ini, anda akan perasan ini merupakan kali pertama atau kedua saya menulis mengenai perasaan saya. Hahaha...mungkin kerana ketika ini Rejab bersama saya yang membuatkan hati ini semakin dipenuhi kerinduan yang mendalam kepada seseorang yang amat penting kepada saya...

SIAPAKAH DIA???

BONDA saya...

Kini saya tahu apa maknanya kerinduan yang mendalam, mungkin kerana selama ini saya boleh berjumpa beliau di hujung minggu pada setahun yang lepas jika saya kerinduan (menuntut di UiTM Lendu, Melaka)....Dikala itu, jika saya pulang petang hari menaiki bas sahaja, saya tidak perlu risau kerana saya tahu orang-orang kesayangan saya sudi menjemput saya jika terkandas diantara Melaka dan Negeri Sembilan (lebih tepat lagi adalah di Tampin..bas lompat-lompat…biasalah tu)...hahahaha...itulah kakak saya yang sangat banyak berkorban demi saya selain ibu saya. Tetapi kini, 'over the sea' itu menjadi penghalang (alhamdulillah, rezekinya ke UiTM Samarahan, Sarawak. Amik hang, kan da jauh betul tu...ingat nak Kedah jek). Hampir setahun jugalah hanya menggunakan telefon sebagai alat penghubung....ARGHHHH!!!! Ramadhan...memang aku tunggu kedatangan kamu...huhuhu....

hahaha...Hambar sekali hidup ini pabila berjauhan dari Bonda, tetapi pabila Rejab sudah disisi, Benarlah apa yang pernah di beritahu Nabi Allah, Rasulullah  bahawa yang dapat menenangkan hati kita apabila memandangnya adalah Ka'abah, al-Quran dan wajah seorang ibu.

Doa yang selalu saya lafazkan pada waktu-waktu ini adalah, "Ya Allah, pertemukanlah aku dengan Syaaban, dan sampaikanlah jodohku dengan Ramadhan, Ya Allah...semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna dari sebelum ini. Amiinnn."



Ahhhh...sebelum saya terlupa tujuan saya untuk entry kali ini...hahaha....bukan sekadar untuk meluahkan rasa rindu tetapi juga untuk berkongsi ilmu yang saya dapat dari muslimvillage.com yang bertajuk The merits of Rajab yang ditulis oleh Khuram.  Berikut merupakan sebahagian daripada artikel beliau.

Rajab, the Month of Istighfār 
The best way of preparing the heart to receive divine gifts is purification and repentance. For this reason the scholars say that Rajab is the month of seeking forgiveness, whereas Sha`ban is the month of sending peace and blessings upon the Prophet, and Ramadan is the month of the Qur’an. Thus it is recommended to seek much forgiveness in Rajab. Some of the scholars compiled special formulae of istighfar especially for Rajab, among them Habib Hasan the son of Imam `Abullah bin `Alawi al-Haddad.
In Tarim the following formula is read 70 times in congregation immediately after the `Isha Prayer every night in Rajab. The one reading it raises his hands while doing so:
Transliteration:  “Rabbi ‘ghfir li w’ arhamni wa tub `alayya.”
Translation: “Oh Allah forgive me, have mercy upon me, and grant me repentance.”

 Jika anda ingin membaca keseluruhan isi kandungan artikel beliau, anda boleh klik ke link yang tersedia dibahgian bawah entry ini.

Oh ya! Pesanan penuh peringatan kepada anda semua, ummm...jap...terlupa lak.... hah...kepada yang pernah tinggal puasa, saya minta...gantilah sementara ada masa ini....TOLONG jangan ambil ringan dengan mengatakan bahawa akan menggantikan dengan FIDYAH sedangkan anda mampu untuk menggantikan puasa itu sendiri. Jangan sampai satu ketika Allah ambil nikmat kesihatan itu. Kepada yang perlu membayar zakat, agak-agak bajet tak mencukupi tu, anda boleh start kumpul duit untuk perbelanjaan raya, lagi-lagi tatkala ini GST berada di samping para peniaga. INGAT, ZAKAT ITU PEMBERSIH HARTA. Kepada pemburu keampunan Allah, wahai jiwa-jiwa yang merindui kasih dan sayang-NYA, anda boleh start melatih diri tuk berpuasa, mendirikan solat malam hari, amalan-amalan yang  mendekatkan diri kepada Pencipta Malam dan Siang, Pemilik kepada jiwa-jiwa yang bernyawa. 

Saya mendoakan agar kita semua akan bertemu jodoh dengan Ramadhan pada kali ini, insyaAllah. Dengan rasa rendah diri, saya mengundurkan diri. InsyaAllah, entry akan datang mengandungi lebih banyak informasi yang lebih berguna kepada kita semua. InsyaAllah.

Semoga berjumpa lagi di entry yang akan datang.

Assalamualaikum.



Sabtu, 7 Mac 2015

DISCOVER ISLAM

Discover Islam
Islam simply means to achieve peace – peace with GOD, peace with oneself, and peace with the creations of GOD and accepting His guidance. Islam is not a new faith. Muslims believe that it is the same truth that GOD revealed through all His prophets to every people. For a fifth of the world’s population, Islam is not just a personal religion, but a complete way of life.


Who are Muslims?
Muslims come from all races, nationalities and cultures across the globe. They have varied customs, languages, foods, and dress; even the way they practice Islam may differ. Yet they all consider themselves to be Muslim.
Less than 20% of Muslims live in the Arab world; a sixth are found in Sub-Saharan Africa; and the world’s largest Muslim community is in Indonesia. Substantial parts of Asia, and almost all the Central Asian republics, are Muslim. Significant Muslim minorities are found in China, India, Russia, Europe, the United States, Canada, and America.

Muslim Beliefs
Muslims believe in the One, Unique, Merciful God – the Sole Creator, Master, Sustainer and Cherisher of the Universe; in the Angles created by Him; in the prophets through whom His revelations were brought to humankind; in the Day of Judgment, and in individual accountability for actions; in God’s complete authority over destiny, be it good or bad; and in the life after death. Muslims believe that God sent His messengers to humanity was revealed to the last prophet, Muhammad, through the Archangel Gabriel.

Muhammad, the Last Messengers
Muhammad (peace be upon him) was born in Makkah in the year 570, during the period of history Europeans call the Middle Ages. He was a direct descendant of Ishmael, the eldest son of Abraham.
Muhammad was orphaned at a young age, and was a shepherd in his youth. As he grew up, he became known for his truthfulness, generosity and sincerity; earning the title, al-Amin, the trustworthy one.
At age 25, Muhammad married Khadijah, an honorable and successful businesswoman. They were blessed with two boys and four girls. It was an ideal marriage, and they lived a happy family life.
Muhammad was of a contemplative nature and had long detested the decadence and cruelty of his society. It became his habit to meditate from time to time in the cave of Hira' near the summit of Jabal an-Nur, the "Mountain of Light", on the outskirts of Makkah.
At the age of 40, while engaged in a meditative retreat, Muhammad received his first revelation from God through the Angle Gabriel. This revelation continued from twenty-three years and is known as the Quran.

Muhammad began to share the revelations he receive from God with the people of Makkah. They were idol worshippers, and rejected Muhammad's call to worship only One God. They opposed Muhammad and his followers in every way. These early Muslims suffered bitter persecution.
In 622, God gave the Muslim community the command to emigrate. This event, the 'hijrah' or migration, in which they left Makkah for the city of Madinah, marks the beginning of Muslim calendar.
Madinah provided Muhammad and the Muslims a safe and nurturing haven in which the community grew.
After several years, the Prophet and his followers returned to Makkah and forgave their enemies. Then, turning their attention to the Ka'abah (the sanctuary that Abraham a.s. built), they removed the idols and rededicated it to the worship of the One God.
Before the Prophet died at the age of 63, most of the people of Arabia had embraced his massage. In less than a century, Islam had spread to Spain in the west, and as far east as China.

How did the spread of Islam affect the World?
The Muslim community continued to grow after Muhammad's death. Within a few decades, vast numbers of people across three continents - Africa, Asia and Europe - had chosen Islam as their way of life.
One of the reasons for the rapid and peaceful spread of Islam was the purity of its doctrine - Islam calls for faith in only One God. This, coupled with the Islamic concepts of justice and freedom, resulted in a united and peaceful community.
As millions of people embraced Islam, they brought with them the heritage of ancient civilizations like that of Egypt, Greece, India, Persia and Rome. The synthesis of Eastern and Western ideas and of new thought with old, brought about great advances in the various fields of study. Scholars working in the Islamic tradition developed and excelled at art, architecture, astronomy, geography, history, language, literature, mathematics, medicine, and physics.

Many crucial systems such as algebra, the Arabic numerals and the very concept of zero (crucial to the advancement of mathematics), were formulated by Muslim scholars and shared with medieval Europe. This sharing of knowledge was a direct cause of the Renaissance.
Muslims invented sophisticated instruments that made future European voyages of discovery possible: the astrolabe, the quadrant, and detailed navigational maps.

What is the al-Quran?

Muslims believe that the Quran is the very word of God Almighty: a complete record of the exact words revealed by God through the Angel Gabriel to Prophet Muhammad.
The Quran is the principal source of every Muslim’s faith and practice. It deals with all subjects that concern us as human beings, including wisdom, doctrine, worship and law; but its basic theme is the relationship between God and His creation.
At the same time, the Quran provides guidelines for a just society, proper human conduct and equitable economic principles.
“He (God) has sent down to you the Book (the Quran) with truth, confirming what was revealed before; And He sent down the Torah (of Moses) and the Gospel (of Jesus) before this as a guide to humankind; and He sent down the Criterion (the Quran)…” (Quran 3:3-4)

What are the “FIVE PILLARS” of Islam?
The “five pillars” of Islam are the basis of Muslim life. Prophet Muhammad is reported to have said:
“Islam is founded on five pillars: to testify that is ‘no deity except God, and the Muhammad is the messenger of God’; to establish the ritual prayers; to give charity (to the needy); to perform the pilgrimage to the House (of worship in Makkah); and to fast during the month of Ramadhan.”
1.  The Testimony of Faith
“There is no deity except God; Muhammad is the messenger of God.”
This simple declaration of faith is required of all those who accept Islam as their chosen way of life. The words have to be uttered with sincere conviction and under no coercion. The significance of this testimony is the belief that the only purpose of life is to serve and obey God; and this is achieved through following the example of Prophet Muhammad.

2.  Prayers
A key element of Muslim life is the obligatory, ritual prayer. These prayers are performed five times a day, and are a direct link between the worshipper and God. This very personal relationship with the Creator allows one to fully depend, trust and love God; and to truly achieve inner peace and harmony, regardless of the trials one faces.


3.  Charity
An important principle of Islam is that everything belongs to God; wealth is therefore held by human beings in trust. Obligatory charity or zakah means both “purification” and “growth”. Our possessions are purified by setting aside a proportion for those in need and for the society in general. Like the pruning of plants, this cutting back balances and encourages new growth.

4.  Fasting
Fasting in the month of Ramadan is an essential part of being a Muslim. Muslims fast from dawn until sundown – abstaining from food and drink, and guarding themselves from destructive behavior. Ramadan is a special time for Muslims everywhere; a time for reflection and greater spirituality.
The end of Ramadan is observed by a holiday – Eid al Fitr. On this day, Muslims all over the world celebrate with prayers, visit one another and exchange gifts.

5.  Pilgrimage
The pilgrimage to Makkah (the Hajj) is once-in-a-lifetime obligation for those who are physically and financially able. Over two and half million people, from all corners of the globe, go for Hajj each year making it the largest gathering for peace. Hajj provides a unique opportunity for people from different nations to meet one another.

The rites of the Hajj include visiting the Ka’bah and standing together on the wide plains of ‘Arafat (a large expanse of desert outside Makkah). Here pilgrims pray for God’s forgiveness, in what is often considered a preview of the Day of Judgment. The Hajj provides a unique opportunity for Muslims to reflect on their families and homes spiritually rejuvenated.

Muslim Family and Social Life
The family is the foundation of Islamic society. The peace and security offered by a stable family unit is greatly valued and seen as essential for the spiritual growth of its members. It is quite common in the Muslim community to find large, extended families living together; providing comfort, security and support to one another.
Parents are greatly respected in the Islamic tradition. Mothers, in the particular are further honored. God says in the Qur’an: “And We have enjoined upon man to be good to his parents. With difficulty did his mother bear him, and wean him for two years. Show gratitude to Me and to your parents; to Me is your final goal!” (Qur’an 31:14)
Marrying and establishing a family is very strongly encouraged. “And among Hos signs is that He created for you mates from among yourselves; that you may find peace with them. And He put between you love and compassion. Surely in this signs for people who reflect.”  (Qur’an 30:21)

A Muslim marriage is both a sacred act and a legal agreement, in which either the groom or bride is free to include legitimate conditions. Rights and responsibilities of both of wife and husband are equitable and balanced.

How Do Muslims View the ELDERLY, DEATH and the AFTERLIFE?
Muslims, by faith, are expected to respect and care for the elderly. It is quite common to find children, parents, grandparents and sometimes great grandparents all living together in one large home.
In Islam, serving one’s parents is a duty second only to worshipping God. It is considered despicable to express any irritation when, through no fault of their own, the old become difficult to handle.
God says in the Qur’an: “Your Lord has decreed that you worship none but Him, and be kind to your parents. If either or both of them reach old age with you, do not say ‘uff’ to them or scold them, but speak to them in terms of honor and kindness. Lower to them the wing of humility, and say ‘My Lord! Have mercy on them, for they did care for me when I was young.’” (Qur’an 17: 23-4)
When a Muslim dies, he or she is washed, usually by a family member, wrapped in a clean white cloth, and buried with a prayer, preferably the same day.
Muslims believe that the present life is only a trial for the Hereafter. God says in the Qur’an: “Every soul shall taste death. And you will be given your dues on the Day of Judgment. Only the one who is removed from the brink of Hellfire and admitted into Paradise has ultimately won; and life of this world is nothing but a material illusion.” (Qur’an 3:185)

How does Islam Guarantee HUMAN RIGHT?
According to the Qur’an, God has created all of humankind equal and has given each the right to pursue their own destiny. The life, honor and property of all people in a Muslim society are considered sacred whether the person is Muslim or not. Racism, sexism and prejudice of any sort are unacceptable in Islam. The Qur’an speaks of human equality in the following terms: “O humankind! We created you from a male and female, and made you into nations and tribes, so that you may come to know one another. Truly, the most honored of you in God’s sight is the greatest of you in piety. God is All-Knowing, All-Aware.” (Qur’an 49:13”
“The right to life is the most basic of human rights; the Qur’an equates the unjust killing of a single person to killing all of humankind: ‘And whoever kills a soul…, should be as though he has killed all of humankind.’” (Quran 5:32)

Dealing equitably and protecting the rights of every individual is the cornerstone of a Muslim society. God further states in the Qur’an: “O you who believe! Stand up firmly for God, as witnesses to fair dealing, and let not hatred of a people incite you to act inequality; act justly, that is nearer to piety, and be conscious of (your duty to) God; surely God is aware of all that you do.” (Qur’an 5:8)

Is Islam RESPECTFUL of Other BELIEFS?
Most definitely. The Qur’an states: “There is no compulsion in religion. Truth stands out clearly from falsehood…” (Qur’an 2: 256)
Freedom of conscience is an essential facet of Islam. Truth can only be seen if it were not clouded by coercion. Protection of the rights of non-Muslims is an intrinsic part of Islamic law. Prophet Muhammad is reported to have said: “He who hurts a non-Muslims citizen of a Muslim state – I am his adversary and I shall be his adversary on the Day of Judgment.”
 “Beware on the Day of Judgment, I shall, myself, be the accuser against him who wrongs a non-Muslim citizen (of a Muslim state) or lays on him a responsibility greater than he can bear, or deprives him of anything that belongs to him.”

History provides many examples of Muslims’ respect towards other faiths. For instance, prior to the Spanish Inquisition, Jews and Christians lived and prospered in Spain for centuries under Muslim rule.
Another well known example is when Omar, the second successor to Prophet Muhammad, entered Jerusalem, he refused to pray inside the Church of the Holy Sepulcher. He was concerned that some overzealous Muslim in the future might destroy the Church and build a Masjid in His honor.

Why is Islam Often MISUNDERSTOOD?
In today’s turbulent world, Islam is often on the front page – mostly for the wrong reasons. Islam means peace; yet some have taken this peaceful way of life and hijacked it into a violent way; and have distorted their ideology for personal and political gains.
Seeing a faith through explosive world events, and judging it by the actions of a misguided few, is the primary reason why Islam is often misunderstood.
Islam is sometimes intentionally misrepresented some politicians, religious leaders and media have found an ideal scapegoat in Islam. By associating Islam with the inhumane acts of a handful, they have been successful in driving larger numbers of people to vote for them; to donate towards their ministries; and to read their newspapers, watch their television programs and listen to their radio shows.
However, with an increasing number of Muslims speaking out against this falsehood; the true and peaceful nature of Islam is becoming more evident.
Muslims are standing up against terrorism, against the persecution and killing of innocent people, and against those who perpetrate such injustice in the name of any faith.

The word “Islam” means peace. A fifth of the world’s population is reclaiming this peace as their chosen way of life.

By ISLAMIC INFORMATION CENTRE (IIC SARAWAK)
www.discoverislam.com