The One & The Only

The One & The Only
smile

Rabu, 3 Jun 2015

KAU ADALAH BUNGA

Wahai bunga,
Jangan layu,
Jangan patah,
Jangan rebah.

Wahai bunga,
Dulu kau berputik,
Kemuadian kau layu,
Tapi kau gagahkan diri,
Tumbuh segar kembali.

Namun begitu,
Kau layu dan tercemar oleh dunia ni,
Namun kau bangkit kembali,
Melawan dengan semangat yang jati.

Tapi kini kau kembali diduga!

Aku tunggu,
Aku perhati,
Aku teliti.

Bunga,
Aku ada disisi kau,
Untuk memimpin kau.
Aku dibelakang kau,
Untuk menyokong kau.

Duhai bunga,
Keluarkanlah durimu,
Demi melindungi dirimu.

Jangan pernah kau berpaling dari takdir kau,
Walaupun sekejam mana,
Walau seteruk mana,
Walau sebeban mana pun ujian kau.

Aku pasti,
Aku percaya,
Dan aku yakin,
Yakin yang kau mampu wahai bunga yang berharga.


-NA-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan